آیت الله حسین نجفی (ره)از عالمان فاخر دولت آبادبرخوار

دسته: برخوار , دولت آباد , فرهنگی هنری
بدون دیدگاه
پنجشنبه - ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
آیت الله حسین نجفی (ره)از عالمان فاخر دولت آبادبرخوار

آوازه شهر_آیت الله حاج شیخ حسین نجفی(ره) دولت آبادی از عالمان فاخر شهر دولت آباد که اولین مدرسه علمیه جعفریه را تاسیس کرده و پرورش طلاب نیز یکی از ده ها دستاورد این عالم بزرگ است.

به گزارش آوازه شهر، آیت الله حاج شیخ حسین نجفی(ره) دولت آبادی در خانواده ای متدین در محله سرجوب دولت آباد متولد شد؛ منزل پدری او در ابتدای کوچه ابوعمار روبروی داروخانه بوعلی بود .
وی پس از تحصیلات مقدماتی مکتب خانه وارد حوزه دروس دینی( طلبگی) شد و بعد از گذراندن دروس مقدماتی در اصفهان راهی نجف اشرف شد.

آیت الله که پس از سه سال برای دیدار پدر و مادر به وطن برگشته بود با آیت الله حاج شیخ حبیب الله محقق ملاقات کرد و در این دیدار مرحوم محقق از ایشان در مورد پیشرفت دروس حوزوی سئوال پرسید که پاسخ او باعث تعجب آیت الله محقق شد و خطاب به وی گفت :شما کار ۳۰ سال را در سه سال انجام داده اید و اینگونه او را تشویق کرد.
نبوغ ذاتی آیت الله نجفی باعث می شود که وی به سرعت دروازه های کسب علم ودانش را درنوردد ودر سن جوانی به درجه اجتهاد برسد زمانی که برای بار دوم از نجف به موطن خود برمی گردد وقتی در مسجد سرجوب به اقامه نماز جماعت می ایستد علاوه بر مسجد کوچه های اطراف نیز مملو جمعیت نماز گذار می شود علم ودانش همراه با عمل و تهذیب نفس وی از او اسطورهای می سازد که به سرعت مردم شهر ها و روستاهای اطراف از وی استقبال میکنند .
ساده زیستی او وبی رغبتی به زخارف دنیا زبانزد خاص وعام بود اولین مدرسه علمیه در منطقه را در دولت آباد محله خاکی بنام مدرسه علمیه جعفریه راه اندازی می کند پرورش طلاب نیز یکی از دهها دستاورد این عالم بزرگ می باشد . تالیفات زیادی از وی به یادگار مانده است پس از عمری با برکت سر انجام در نهایت مظلومیت دار فانی را وداع گفت یادش گرامی باد.
انتهای پیام /


لینک کوتاه مطلب : https://avazehshahr.ir/?p=576
نوشته شده توسط:modir - 49 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۱۵
برچسب ها: