پایگاه خبری آوازه شهر گزارش می دهد ؛عامل اصلی آلودگی هوای اصفهان صنعت یا شبکه حمل و نقل /پاک کردن صورت مسئله به جای حل مسئله

دسته: اجتماعی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۱ آذر ۱۴۰۲
عامل اصلی آلودگی هوای اصفهان صنعت یا شبکه حمل و نقل /پاک کردن صورت مسئله به جای حل مسئله

آوازه شهر-هر سال با شروع فصل سرما موضوع آلودگی هوای اصفهان همه اذعان رو درگیر کرده و مسؤلان راه کار اساسی برای حل این مشکل ارائه‌ نمی دهند و راه حل آنان پاک کردن صورت به جای حل مسئله است .

آوازه شهر-هر سال با شروع فصل سرما موضوع آلودگی هوای اصفهان همه اذعان رو درگیر کرده و مسؤلان راه کار اساسی برای حل این مشکل ارائه‌ نمی دهند و راه حل آنان پاک کردن صورت به جای حل مسئله است .
مهناز طغیانی-به گزارش آوازه شهر ، توسعه شهرنشینی و افزایش جمعیت در شهرها، باعث بروز مشکلاتی در جوامع شهری به خصوص کلانشهرهایی همچون اصفهان شده است .
یکی از بزرگترین مشکلاتی که به طور مستقیم بر تمام ابعاد زندگی شهروندان اثر گذاشته و حتی اثراتی منفی بر ابعاد اقتصادی و اجتماعی شهرها داشته است، مسأله آلودگی‌های زیست‌محیطی و در رأس آنها آلودگی هوا می‌باشد؛ موضوعی که همواره مسئولان کلانشهرها با آن دست و پنجه نرم می کنند و بدنبال حل آن می باشند .
کارشناس و پژوهشگر محیط زیست در گفتگو با پایگاه خبری آوازه شهر، شهرنشینی و صنعتی شدن را از عوامل زیست محیطی دانست و افزود : توسعه چشمگیر شهرها و به وجود آمدن کلانشهرها موجب ایجاد بافت های ترکیبی مختلف شهری و صنعتی شدن ، عوامل اقتصادی و اجتماعی پیچیده ای شده و بر عوامل زیست محیطی تاثیر گذاشته است .
مریم لطفی افزود:شهرنشینی و صنعتی شدن دارای اثرات مثبت اقتصادی و اجتماعی است ، اما خود مشکلات زیست محیطی به همراه دارد که اگر برنامه ریزی دراین امر تحقق یابد از مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا کاسته می شود .

وی اظهار داشت: شبکه حمل و نقل ، ترافیک و سبک زندگی و استفاده از خودرو های شخصی به خصوص در فصل سرما و استفاده از سوخت های غیر استاندارد مازوت در صنایع نیز از دلایل عمده آلودگی‌ هوا هستند .
این کارشناس اظهار داشت:تاکنون در زمینه عامل اصلی آلودگی هوا نظر قطعی داده نشده است که کدام یک از عوامل تاثیر بیشتری بر آلودگی هوا دارند و در این زمینه مسؤلان و کارشناسان در دوره های مختلف نظرات متعددی ارائه داده اند .
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت و گو درمورد آلودگی ناشی از تردد خودرو ها گفت: پلیس راهور در زمینه طرح ترافیک زوج و فرد همچنین تردد ماشین آلات دودزا کنترل های لازم را برای داشتن برگه معاینه فنی انجام می دهد .
شیشه فروش افزود:نوسازی و بهسازی اتوبوس‌های شهری، نوسازی و بهسازی کامیون‌های باری، جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای بنزینی، جایگزینی مینی‌بوس‌های فرسوده، افزایش کیفیت و کمیت وسایل نقلیه عمومی به ویژه مترو، جایگزینی موتورهای انژکتوری به جای کاربراتوری، ارتقای کیفیت سوخت نقش مهمی در کنترل آلودگی‌ هوا دارند.
وی در زمینه برنامه برای صنایع بیان کرد: استانداردسازی صنایع آلاینده خرد مانند کوره‌های آجرپزی متناسب با موازین زیست‌محیطی، ممنوعیت توسعه و بارگذاری جدید و برداشت خاک و انتقال با سیاستگذاری محیط زیست انجام می شود .
منصورشیشه فروش جابجایی کوره های اجر پزی در خارج از شعاع ۵۰ شهر را از دیگر برنامه های محیط زیست عنوان کردو افزود:طرح ساماندهی کوره های آجرپزی و جابجایی آن ها نیز با مشارکت محیط زیست و سازمان صنعت انجام می شود ، بدین ترتیب جلسات متعددی را فرمانداری شهرستان ها با صاحبان صنایع، سازمان صنعت و محیط زیست برگزار کنند و سپس در این زمینه تصمیم گیری می شود
کارشناس محیط زیست اظهار کرد: نمیتوان جلوی رشد صنعت را گرفت و همچنین از تردد خودرو ها جلوگیری کردتعطیلی و جابجایی صنایع همچون مسکن عمل می کنند و تعطیلی صنایع باعث بیکاری و خواباندن چرخه اقتصاد می شود که به دنبال آن تبعات اقتصادی و اجتماعی دیگری به همراه دارد .
لطفی در زمینه جابجایی صنایع به خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان گفت: جابجایی صنایع به خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری یعنی جابجایی الودگی ،با رشد و توسعه شهرها در آینده ای نه چندان دور این شهرها دوباره به این صنایع نزدیک می شوند .

.


لینک کوتاه مطلب : https://avazehshahr.ir/?p=509
نوشته شده توسط:modir - 49 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۰۰
برچسب ها: