استاندار اصفهان صدای کارگران کارخانه آجر در برخوار را می شنود ؟

دسته: اجتماعی , اقتصادی , برخوار
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۹ دی ۱۴۰۲
استاندار اصفهان صدای کارگران کارخانه آجر در برخوار را می شنود ؟

آوازه شهر- قطع گاز و تعطیلی کارخانجات ماشینی تولید آجر در برخوار باعث بیکاری بیش از 6 هزار کارگر شده است.


به گزارش آوازه شهر،شرکت گاز با همکاری محیط زیست بیش از ۴۵ روز است که گاز کارخانجات آجر را قطع کرده و این کارخانه ها تعطیل می باشند.
تاثیر کارگران بر تولید ، اقتصاد و مهار تورم کاملا مشهود است . با این تفاسیر تعطیلی کارخانه ها ضربه زیادی به این قشر وارد می کند.
در سالی که سال اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده توقع ما از دولت حمایت از کارگران و مبارزه با معضل بیکاری است ، در حالی که چندین هزار کارگر در این کارخانه های برخوار مشغول کاربودند؛که قطعی گاز باعث تعطیل شدن کار و بیکاری این کارگران می شود و این به ضرر کارگران است. مسئولان باید به فکر این کارگران باشند که به کار خود بازگردند.
آقای (ش ) یکی از کارگران کارخانه آجردر گفت و گو با پایگاه خبری آوازه شهر در برخوار گفت : وقتی ما کارگران که با اظافه کاری به زحمت معیشت خانواده را تامین میکنیم حال با تعطیلی کارخانه ها و عدم تولید چگونه از پس مخارج زندگیمان برخواهیم آمد.
وی افزود:مهم ترین دغدغه ما کارگران بحث معیشت است ، وقتی برای اجازه منزل، تحصیل فرزندانمان و مایحتاج روزمره با مشکل مواجه شویم و نتوانیم نیاز های روزمره زندگی خود را تامین کنیم شرمنده زن و بچه هایمان می شویم.
این کارگر ادامه داد: مسؤلان خودشان را به جای ما بگذارند وقتی ما با همان حقوق ناچیز به زور زندگی روزمره را میگذرانیدم حالا که کارخانه تعطیل چگونه هزینه های زندگیمان را تامین کنیم.
خانم( م )نیز از کارمندان دفتری کارخانه در ارتباط با تعطیلی کارخانه جات ماشینی تولید آجر گفت : چند سالی است که چند روز به بهانه آلودگی هوا کارخانه ما را تعطیل می‌کنند اما امسال بیش از ۴۵ روز است که کارخانه تعطیل و ما بیکار شده ایم .
وی افزود: هر سال تعطیلی کارخانه موقتی است به همین دلیل ما برای گرفتن بیمه بیکاری مراجعه میکنیم اما طی کردن روند اداری آن نیز طولانی مدت است و ما برای تامین معیشت خانواده با مشکل مواجه می شویم.
از انجایی که رئیس جمهور یکی از برنامه ها و اولویت های کاری خود را شفاف سازی و پایش کارخانه‌‏‌ها و واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل کشور اعلام کرده و اینک با دستور رئیس جمهوری تلاش بر این است تا ظرفیت بلا استفاده بخش تولید و صنعت احیا شود و مقام معظم رهبری بر رونق تولید تاکید دارند ، امیدواریم مسؤلان استان اصفهان نیز به این موضوعات توجه کنند.

 


لینک کوتاه مطلب : https://avazehshahr.ir/?p=558
نوشته شده توسط:modir - 49 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۱۱
برچسب ها: