تعطیلی مدارس و تعدادی از صنایع بر آلودگی هوا کارسازنیست/هوای اصفهان همچنان آلوده

دسته: اجتماعی
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
تعطیلی مدارس و تعدادی از صنایع بر آلودگی هوا کارسازنیست/هوای اصفهان همچنان آلوده

آوازه شهر -تعطیلی صنایع و مدارس تاثیری چندانی بر آلودگی هوا ندارد، توسعه حمل و نقل عمومی و برقی سازی حمل و نقل می تواند بخش عمده ازمشکل آلودگی هوا را برطرف کند .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت و گو با پایگاه خبری آوازه شهر گفت:هر سال از ابتدای آبان‌ ماه و با شروع فصل سرما به علت سکون و پایداری مطلق جو باچالش آلودگی هوا مواجه هستیم .
منصور شیشه فروش افزود:در این راستا باید از تردد کوچک ترین وسیله حمل و نقل دودزا و فرسوده حتی موتور سیکلت ها جلوگیری شود ؛ همچنین بر فعالیت تمام صنایع کوچک و بزرگ آلاینده نظارت شود.
وی تصریح کرد :با توجه به‌ فضای کاری کشور مسئولیت هر بخش به قسمتی داده شده؛ بخشی از آلودگی هوا به حمل و نقل مربوط می شود که در این زمینه پلیس راهور بر تردد ماشین آلات دودزا و فرسوده کنترل می کند .
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار کرد : بخشی از آلودگی هوا به علت فعالیت صنایع است که در این زمینه محیط زیست اقدامات لازم را انجام می دهد و در حال حاضر کوره های آجرپزی تعطیل و در بلند مدت برنامه جابجایی این کوره ها را داریم .
شیشه فروش در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بخشی از آلایندگی ها مربوط به صنایع و سهم ذوب آهن در این زمینه کمتر از کوره های آجرپزی نیست ، آیا تعطیلی ذوب آهن نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: برنامه ای برای تعطیلی ذوب آهن نداریم و مقرر شده شرکت ذوب آهن با برنامه در زمینه رفع آلودگی هوا اقدام کند که این برنامه سه سال به طول می انجامد.
یک کارشناس محیط زیست در زمینه آلودگی هوا گفت :سهم صنایع در آلودگی هوا کمتر از شبکه حمل و نقل است و در این زمینه شبکه حمل و نقل تعطیلی مدارس و ادارات نمی تواند مشکل را حل کند .
مریم لطفی بیان کرد: بهترین راه حل برای کاهش آلودگی هوا توجه به بخش حمل و نقل و در حال حاظر جلوگیری از تردد خودرو های سبک و سنگین فرسوده و دودزا است .
وی تصریح کرد: در بلند مدت نیز بایدبرنامه ریزی برای
توسعه حمل و نقل عمومی و برقی سازی حمل و نقل شود همانگونه که در کشورهای توسعه یافته اینگونه مشکل آلودگی هوا را برطرف کردند .


لینک کوتاه مطلب : https://avazehshahr.ir/?p=538
نوشته شده توسط:modir - 49 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۸۱
برچسب ها: