قطع گاز کارخانجات ماشینی آجر تحمیل هزینه به دولت درعین حال بدون تاثیر بر آلودگی هوا

دسته: آخرین خبرها , اجتماعی , اقتصادی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۱۵ آذر ۱۴۰۲
قطع گاز کارخانجات ماشینی آجر تحمیل هزینه به دولت درعین حال بدون تاثیر بر آلودگی هوا

آوازه شهر _ عضو هیأت رئیسه انجمن تولید کنندگان آجر و سفال استان اصفهان گفت:قطعی گاز و تعطیلی کارخانجات ماشینی آجر تاثیری بر آلودگی هوای اصفهان ندارد و صرفا باعث تحمیل هزینه به دولت میشود.

به گزارش آوازه شهر،هر سال با شروع فصل سرما، پدیده وارونگی هوا رخ می دهد و غلظت آلاینده ها افزایش می یابد و تنها راه کار مسؤلان در این مقطع زمانی تعطیلی سیستم آموزشی و خواباندن چرخه اقتصاد است.
مدیرکل محیط زیست اصفهان در گفت و گو با پایگاه خبری آوازه شهراظهار کرد: ذوب آهن و کارخانجات آجر از عوامل آلودگی هوا هستند که طی برگزاری جلسات متععدد قطع گاز کارخانجات ماشینی آجر در دستور کار قرار گرفت و در حال انجام است.
لاهیجان زاده تصریح کرد: شرکت ذوب آهن نیز باید با برنامه جامع و مدون کارهای بزرگی در زمینه رفع آلودگی رقم بزند که ممکن است تا سه سال آینده به طول بیانجامد ولی تاکنون تصمیم بر تعطیلی این شرکت گرفته نشده است.
وی ادامه داد: جابجایی کارخانجات ماشینی آجر به خارج از شعاع ۵۰ کیلو متری اصفهان از دیگر برنامه هایی است که در دست اقدام می باشد و در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده است .
در شرایطی که صنایع وکارخانجات ماشینی آجر متهمان آلودگی‌ هوا هستند و از دو روز پیش گاز کارخانجات ماشینی آجر قطع و تعطیل شده ، اما همچنان شدت آلودگی‌ هوا بیشتر شده است و ثبت عدد ۲۳۷ نشان از کار ساز نبودن تعطیلی این صنایع بر کاهش آلودگی هوا می باشد . مردم از مسئولان انتظار دارند به جای تعطیلی و پاک کردن صورت مسئله راه کار اساسی در این زمینه ارائه دهند.
عضو هیأت رئیسه انجمن تولیدکنندگان آجر و سفال استان اصفهان افزود: شرکت گاز با همکاری محیط زیست از دو روز پیش گاز ۹۰ درصد کارخانجات ماشینی آجر استان اصفهان را قطع و امروز گاز تمام این کارخانجات قطع و تعطیل می شوند .
محمد مهدی هادیان جزی با اشاره به اینکه بیمه بیکاری تحمیل هزینه به دولت است ، تصریح کرد:درکل استان اصفهان ۶ هزار کارگران ایرانی که به صورت مستقیم در کارخانجات ماشینی تولید آجرفعالیت داشتند ؛بیکار شدند از اینرو آن ها را برای گرفتن بیمه بیکاری به اداره کار معرفی کردیم .
وی ادامه داد :باتوجه به رکوردی که در بازار وجود دارد، به طور متوسط روزانه ۱۲ هزار تن آجر در استان اصفهان تولید می شد که تعطیلی این کارخانجات باعث کمبود و بدنبال آن افزایش قیمت آجر و در نتیجه افزایش قیمت ساخت و ساز می شود .
وی اظهار داشت:اینگونه اقدامات و تعطیل کردن نهادهای تولیدی که تاثیری هم بر کاهش آلودگی هوا ندارد ، متناقض با گفته مسئولان و حمایت از تولید و تولید کنندگان است .
وی اظهار کرد:بخش قابل‌توجهی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی به مسائل اقتصادی معطوف است و ایشان در سخنرانی نوروزی خود تأکید ویژه‌ای بر تولید و مهار تورم داشتند همچنین در دیدار با مسئولان همیشه بر حمایت از تولید و تولیدکنندگان تاکید دارند.
عضو هیأت رئیسه انجمن تولیدکنندگان آجر و سفال استان اصفهان خاطر نشان کرد:تعطیلات کارخانجات آجر باعث می شود آجری برای ساخت و ساز نباشد و در نتیجه کمبود آجر با رکود در ساخت و ساز و در نتیجه افزایش قیمت مسکن مواجه شویم در حالی ساخت مسکن از جمله برنامه های دولت می باشد.
هادیان جزی بیان کرد:ما و فرزندانمان نیز در این استان زندگی و تنفس میکنیم از مسئولان انتظار داریم که بدنبال راه کار اساسی برای حل مشکل الودگی باشند نه اینکه با تعطیلی کردن که مشکلی را حل نمی کند ،مشکلی بر مشکلات مردم بیفزایند .


لینک کوتاه مطلب : https://avazehshahr.ir/?p=517
نوشته شده توسط:modir - 49 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸۱۰
برچسب ها: